Drama Camelia



Drama terbaru slot Samarinda di TV3 bertajuk Camelia mengisahkan tentang Mariam dan Marina. Kisah dua beradik yang tak pernah aman. Mereka sering bergaduh akibat rasa iri hati Marina terhadap Mariam menyebabkan Mariam rasa tertekan. Tekanan yang melampau dialami Mariam menyebabkan Mariam mempunyai split personality ataupun nama lainnya Dissociative Identity Disorder. Mariam seorang yang lemah lembut manakala personality kedua bernama Camelia seorang yang lebih agresif dan berani melawan Marina. Drama Camelia mempunyai 15 episod dan masih bersiaran di TV3.

Cerita ini mengingatkan aku dengan cerita Kill Me Heal Me lakonan Ji Sung yang mempunyai masalah sama. Kalau Mariam ada dua personality tetapi karakter Ji Sung ada 7 personality. Bezanya Mariam boleh nampak Camelia dalam cermin dan berkomunikasi dengan Camelia. Ibarat macam kita tengok dan bercakap dengan diri kita dalam cermin. Tapi orang dalam cermin tu boleh bercakap balik dengan kita. Kalau orang lain tengok macam kita bercakap sorang2.

Plot cerita Camelia sangan cepat bergerak. Tertinggal satu episode ibarat terlepas kisah selama 2-3 tahun mereka. Jadi kalau terlepas tengok Tv3 pukul 10 malam boleh tengok balik ulangan pada pukul 4 pagi. Kalau terlepas jugak boleh layan youtube je.

Lakonan Diana Danielle sebagai Mariam dan Camelia sangan menjadi. Beza riak muka dan gaya cakap Mariam dan Camelia sangan jelas. In split second Diana boleh berubah menjadi Mariam dan Camelia. Ain Edruce pun best berlakon sebagai Marina. Memang menjadi betul perangai iri hati, dengki, jahat dia tu.

Apa agaknya akan jadi dengan Marina dan Mariam. Marina macam ada potensi untuk mengalami masalah sakit jiwa. Mariam pulak kalau tak dikawal mungkin karakter Camelia akan menguasai fizikal dan mental Mariam.

Comments

Popular posts from this blog

Drama Luth Mahfuz

Filem Trauma

My DIY: Ddakji