Kill Me Heal Me

Ini drama korea keluaran MBC tahun 2015. Dah lama, tapi masih segar dalam ingatan. Tahun lepas duk tengok drama ni. Sampai sekarang duk teringat rasa nak tengok lagi. So, why dont i put some thoughts about this drama here.


Lakonan mantap daripada Ji Sung dan Hwang Jeung Eum sebagai pelakon utamanya. Drama ini ada 18 episode. Mengisahkan Cha Do Hyun (Ji Sung) yang mempunyai penyakit multiple personality disorder. Cha Do Hyun sedar dia ada penyakit multiple personality disorder dah lama since dia remaja lagi. Cuba rawat penyakit ini dengan doktor psikologi peribadi dia secara rahsia tanpa pengetahuan keluarga. Sepanjang dia tahu yang dia ada penyakit ini, dia dah kenal dengan 5 personality lain yang dia ada dalam diri dia. Maksudnya, dia bertukar menjadi few persons. Ada karakter bengis/garang yang dipanggil Shin Segi, ada karakter orang tua yang dipanggil Perry Park, karakter Ahn Yo Sub (remaja lelaki yang mempunyai keinginan untuk membunuh diri, dan Ahn Yo Na (remaja perempuan yang kelakar dan peminat kpop dan dia juga kembar kepada Ahn Yo Sub). Akhir sekali adalah NaNa, karakter budak perempuan yang berusia 7 tahun. Di hujung cerita akan keluar satu lagi karakter yang dipanggil Mr. X.



Om (hwang jeung eum) pula adalah doktor psikologi pelatih yang dipilih oleh Cha Do Hyun sebagai doktor peribadi dia untuk membantu memulihkan Cha Do hyun. Tanpa mereka berdua sedar yang mereka sebenarnya ada perkaitan sejak dari kecil lagi. (Oooh... i love this drama. There's so many layers that we can get from it. From one episode to another episode we get to see layer by layer. The complexity of it just make me amazed with the whole cast and the production)

Lakonan Ji Sung dalam drama ini sangat terbaik. It was no suprise when he got the Daesang Award for MBC Drama Award in 2015. Infact, I believe that he desereve to get all the other Daesang from that year. His acting in Kill Me Heal Me was Daesang worthy. The same goes to Hwang Jeung Eum. This pair was excellent! All 7 characters that Ji Sung potrays were so convincing! When he changed to Ahn Yo Sub, i can forget about Cha Do Hyun that was him few minutes ago. Then he can turn to be the cute, hillarious Ahn Yoo Na.



This drama has three great elements. Great plot/story, great acting, great OST. 
If you guys haven't watch it. Give it a try. 

Comments

Popular posts from this blog

Drama Luth Mahfuz

Filem Trauma

My DIY: Ddakji