First try - art with oil pastels


Ingat tak previous post yang aku kata nak buat first challenge mengunakan crayon. Yeahh...finally i did. Memang aku cuba buat macam yang dalam youtube tu. Cuma tak de lah nak copy sebijik sama. Just want to get some idea on how to start. 

First buat border dulu. Penting ni. Baru lah hasil akhir nanti nampak lebih kemas. 

Terketar-ketar jari aku nak start. Hahaha...tapi belasah je lah. Pakai warna kuning dulu. Kemudian pakai warna peach, oren, merah, light blue and dark blue. Since aku first timer- so memang aku cuba nak ikut warna yang sama sebab nak tengok hasil akhir macam mana. Next time bila dah pandai, boleh la aku play with colors pulak. Campur-campur warna lain. 


Nampak tak dah muncul belang-belang tu. Ni step untuk campurkan warna. To blend the colors you can use tissue papers. Pakai jari pun boleh. No problemo. 

Hasilnya....


Since aku tak de idea nak lukis apa, aku just put some words there to finish it off...

Yeayyy...

Dah siaaaaappp...(ikut gaya mira filzah)

Nak dekat sejam jugak aku guna masa untuk siapkan lukisan pertama aku ni. Walaupun tak berapa nak cantik dan kemas tapi aku tetap suka. heeeee.... maklumlah, dah lama tak pegang crayon. Jadi bila nampak hasil lukisan ni..eh cantik pulak nampak warna-warna ni. 
Yang penting.....be happy. 

Comments

Popular posts from this blog

Drama Luth Mahfuz

Filem Trauma

My DIY: Ddakji