Trip To Hokkaido [part 2]


Sambungan from previous post..
Bagi sesiapa yang ingin menggunakan simkad semasa travel, anda semua boleh layari laman web hello1010.my




Pilih negara mana yang akan dilawati





Ada banyak pilihan simkad yang ditawarkan di hello1010. So, untuk senang pilih ikut bajet dan keperluan kita. Apa yang aku buat, aku tandakan dulu di bahagian Shop By apa yang aku nak.


Bajet aku dalam rm100, tempoh masa di Jepun hanyalah 7 hari, jadi aku pilih tempoh masa paling minimum iaitu 8 hari. Last sekali, aku pilih data only. So, option yang tinggal hanya dua. Jadi aku timbang tara antara dua pilihan ini mana yang terbaik untuk aku. Baca review. Akhirnya aku pilih option pertama. Japan and South Korea 8 Days (Infinite Data) - Harga: RM92. 


Kalau ikutkan ada lagi option yang lagi murah, like I said before, pilih ikut keperluan. Aku kat sana memang banyak bergantung pada internet. Jadi aku pilih yang unlimited data. So takdelah risau tak cukup data or internet slow ke ape. Nak jalan-jalan pun senang hati.

My review: Superb! Sangat puas hati. Bila dah nak sampai kt Chitose Airport, aku masukkan siap2 simkad dalam phone. Sampai je kat airport aku terus buka phone aku and....walla!!! Dah boleh guna internet. Whatsapp, intagram, youtube, google maps semua function dengan jayanya. Sepanjang tujuh hari aku di Hokkaido memang tiada masalah internet. Aku rasa pakai simkad lagi best daripada pakai pocket wifi. Lepas ini kalau ada rezeki untuk travel ke oversea lagi memang aku akan order simkad kat sini je. 

For more stories in Hokkaido....see you in part 3. 


Comments

YEASLMN said…
Seronoknya jalan2 :)

Popular posts from this blog

Drama Luth Mahfuz

Filem Trauma

My DIY: Ddakji