Third language?

Waktu sekolah dulu, aku pernah belajar Bahasa Arab selama 3 tahun. Kalau ikutkan, aku tak berapa yakin boleh lepas exam, sebab susah kot belajar bahasa Arab ni. Nak buat karangan terkial-kial, mana nak hafal perkatan2 nya lagi. Hampir hampir give up, tapi aku teruskan jugak. Alhamdulillah, dapat A waktu PMR.
Dah lama aku tinggalkan, ada la few words yang aku masih ingat. Tak de lah aku delete terus. Masih ada dalam internal hard disk aku ni.

Waktu universiti, aku try2 belajar bahasa Mandarin. Mak aih.. pening wo...tulisan dia. camnelah leh tercipta tulisan tu. Yang ni aku surrender. Few months je aku belajar. Tak sempat nk grad. Huhu... kira macam  to be continued lah... ntah bila tak tau lah... ada mamat chinese handsome nak ajar aku, boleh gak. ahaks!

Sekarang ni aku rasa nak study bahasa Korea plak. Korean drama dah memang favourite aku. Kalau aku tahu bahasa Korea, senang sket. Tak yah tunggu subbed videos. Bila aku pergi melancong ke Korea nanti, lagi lah senang kan... wah.. impian tu.  







Comments

Popular posts from this blog

Drama Luth Mahfuz

Filem Trauma

My DIY: Ddakji