25 September 2014

Erti Hidup


Erti Hidup - Dayang Nurfaizah

Angin kau membawa bahteraku ke mana mahumu...

Di kamar daku sering bertanya
Mana tempatku di dunia
Tepuk dada tanyalah selera

Jika daku ingin berjasa
Memberikan hidupku makna
Tepuk dada tanyalah selera

Inginku mengenali
Erti hidup yang diberi
Dunia jadi saksi
Liku liku kan ku harungi oh...

*
Tidak lagi kan ku disitu
Menyaksi kehidupan berlalu
Kan ku kerah darah keringatku
Tiba waktu aku tiada
Tidak akan daku sesali
Daku hidup caraku sendiri

Kiniku mengenali erti hidup yang diberi
Dunia jadi saksi
Liku liku kan ku harungi oh

ulang *

Angin kan kubawa bahteraku
Ke mana mahuku
Kini kuberani mengemudi
Ke mana kupergi

Kiniku mengenali erti hidup yang diberi
Dunia jadi saksi
Liku liku kan ku harungi oh

Tidak lagi kanku di situ
Menyaksi kehidupan berlalu
Kan kukerah darah keringatku

Bagai guruh menggegar bumi
Aku tetap teguh berdiri
Penuh pengorbanan yang sejati

p/s: bila aku tengok video yang versi studio punya, rupanya Dayang nyanyi salah lirik waktu final AJL yang video kt atas ni.


--------------------------------------------------------**-------------------------------------------------------
anyway....hari ini rasa macam down sedikit.
rasa nak tulis macam macam dlm post hari ni. Tapi tak tertulis. Tetiba teringatkan lagu ni.
Jadi post video ni je lah tuju kat diri sendiri. Your song for today. Cheer up!

No comments: