misteri dilaila

baru lepas menonton filem misteri dilaila. i give full thumbs up! siapa yang suka genre thriller. please go watch it. tak menyesal punya. berdebar debar rasa macam naik roller coaster. filem ni macam 2 in 1 punya movie. thriller plus seram hantu. thriller sebab misteri kehilangan laila. seram sebab hantu laila. seram sejuk bila ingat balik. lakonan zul ariffin best dalam filem ini. aku suka penyampaian dialog dia yang bersahaja. rosyam nor pun best. karakter dia berubah bila part ending. kurang asam betul. elok-elok jadi inspektor...terus berubah jadi gila.

pada yang tak tahu, filem ni ada dua versi tau. di awal filem ni start lepas keluar logo skop/ astro shaw tu ada dia tunjuk versi mana yang pawagam tu siarkan. yang aku tengok dekat mbo space u8 tadi adalah versi 2 (V2). ada pawagam yang siarkan V1 dan ada yang siarkan V2. kalau ada yang nak tengok dua-dua versi, korang check dulu pawagam tu siarkan versi yang mana. beza antara dua versi ini adalah pada pengakhiran cerita. filem ini ada dua ending yang berbeza.

filem ni banyak part terkejut. tetiba keluar hantu. aku memang banyak tutup mata je. sound effect dia memang nak bagi seram habis lah. part transition antara scene2 sangat menarik. smooth je. switch mode antara part hantu dengan real agak mengelirukan bagi aku. sekejap hidup, sekejap jadi hantu. si dilaila tu. aku tak tau dah yang mana satu betul. pastu bila polis cakap yang laila sebenarnya dah lama mati, adoiii seram sejuk ku. sampai ke sudah misteri dilaila tak terjawab.
Yang aku tulis ni, V2. versi yang satu lagi aku tak tahu macam mana ending dia. nak kena tengok ke tak V1 ni? adehhhh.. ingat aku ada masa nak sakit kepala.

Comments

Popular posts from this blog

Drama Luth Mahfuz

Filem Trauma

My DIY: Ddakji